Vybraný příspěvek

A kolikrát jste protli nejdelší pěší trasu světa vy?

pondělí 13. února 2012

Ghana: místní kuchyně

.. jak jsem slíbil, přidávám pár řádek o tom, jak mi chutnalo. Vzhledem k tomu, že na území Ghany žije řada etnik a kmenů, je velmi těžké označit národní pokrm číslo jedna, stejně jako všechno ochutnat během těch pár dní. Pro turisty doporučuji navštívit Azmeru Restaurant, kde se dá během oběda ochutnat nejvíce. Tento článek tedy není kompletní přehled národních pokrmů, ale mé vyzkoušené menu :) Jednoduše lze říci, že je to hodně o zelenině (dušené, smažené, grilované), rýži a mase (především dušeném). Ke každému jídlu patří hooodně moc lahodných omáček, kolikrát ale pálivých až až...

Přílohy
1./ Banku/Fufu. Představte si těsto na bramborový knedlík, na vrchu slizké (jako nok) a uvnitř tuhé. Stav něco mezi uvařením a syrovým těstem. V případě Banku z maniokové a kukuřičné mouky, naopak v Fufu hraje hlavní roli yam. Používá se jako příloha, vždy s omáčkou (většinou tomatový základ nebo palmový olej).


2./ yam/plantain - yam je něco jako brambor, roste to pod zemí a používá se to na cokoliv - vařené, smažené, krájené, na hranolky. Plantain je zase typ banánu - zase - smaží se, peče se.. jí se to v různých fázích zralosti.



3./ rýže/jollof - rýže je rýže.. :)) a jollof je její variace. jedná se o smaženou rýži, lehce pálivou, s tomatami, cibulí, pepřem a čímkoliv ještě. Dá se i samotná :) (na fotce v doplňku s dušenou zeleninou a hovězím a palava)


POLÉVKY
4./ Doporučit mohu polévku pod názvem Light soup - tomatový základ, vývar s cibulí a může být doplněno o maso. Doporučuji všudepřítomné kozí...



HLAVNÍ CHODY

5./ Tilapia (ryba) - sladkovodní a proto jsem na ni neměl chuť. Takový druhý pangas. Velmi oblíbená... chtěl jsem zkusit polévku, ale když jsem odkryl pokličku a mrklo na mě 10 rybích hlav, šel jsem zase do kozí (do Kozí na drink půjdu až teď :-)

6./ Guineafowl - český překlad neznám, ale řekl bych že krůtokuře. 0% tuku. Výborné.

7./ Palava sauce - dušený špenát na palmovém oleji a doplněn zeleninou, co ale chutná jako vajíčko :) může být s masem nebo i bez.


A víte proč se ghaňanům přezdívá "black stars"?

Žádné komentáře: